Yeni Opel Grandland Yenilikçi Marka Vizyonunu Hayata Geçiriyor!
Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Grandland modeli ile marka vizyonunu şekillendiren Experimental konseptini hayata geçiriyor. Yeni modelle birlikte artık “Şimşek” logosu ve Opel yazısı arkada ilk kez ışıklı olarak sunuluyor ve geleceğin tasarımını bugüne taşıyor. Bununla birlikte yeni Grandland, krom parçalar içermiyor ve iç tasarımda kullanılan kumaş kaplamalar yüzde 100 oranında geri dönüştürülmüş malzemelerden elde ediliyor. Sınıfında öncü Intelli-Lux Pixel HD Light da ilk kez bu otomobilde kullanılıyor. Tüm bu yenilikçi yaklaşımların yanında yeni Grandland, Opel’in elektrifikasyon stratejisini de devam ettiriyor. Aynı zamanda otomobil, özellikle elektrikli modeller için tasarlanan Stellantis STLA medya platformundan yararlanan ilk Opel modeli olma özelliğiyle markanın geleceğinde öncü bir rol üstleniyor.
Geçtiğimiz yıl düzenlenen IAA Mobility Uluslararası Mobilite Fuarı’nda ilk kez tanıtılan Opel Experimental konsept otomobil, Opel’in gelecek vizyonuna yönelik ipuçları vermişti. Konsept otomobil, ilk kez tanıtıldığı günden itibaren cesur ve yalın tasarımı, sunduğu ideal yaşam ve yükleme alanlarının yanı sıra en yeni teknolojilerle birlikte tamamen elektrikli motoruyla geleceğin Opel modellerini tanımlayan özellikleri tek bir çerçevede gözler önüne serdi. Opel Experimental’in birçok detayını hayata geçiren ilk seri üretim modeli ise bu yılın içinde tanıtılan yeni Opel Grandland oldu. Opel, Experimental’in tanıtımından yalnızca birkaç ay sonra yenilikçi konseptin birçok özelliği ile seri üretimine başlanan yeni Grandland modeli konsept otomobilin ruhunu şimdiden hayata geçirdi. Yeni Grandland böylelikle Opel’in tasarımcı ve mühendislerinin otomotivin geleceğine yönelik hayalleri ve Alman markanın otomobil üretimindeki 125. yılında “1899’dan bu yana daima ileriye” şeklindeki sloganı ile uyumlu bir şekilde gerçeğe dönüştü.
Yeni Opel Grandland ile geleceğin mobilitesi günümüzde!
Yeni Grandland, Greenovation, Detoks ve Modern Alman Tasarımı olmak üzere üç temel Opel kavramına hayat veriyor. Modelin etkileyici cesur ve yalın tarzı iç ve dış tasarımda hemen göze çarpıyor. Yeni Grandland, 3D Vizör ile ilk kez ışıklı olarak sunulan Opel “Şimşek” logosu ve yenilikçi “Edge Light” teknolojisini barındırıyor. Aynı zamanda yeni Grandland, Opel Experimental tasarımından yararlanarak, merkezde konumlanan “elektrikli” Opel “Şimşek” logosu ile dikey kıvrım ve yatay vizör’ü birleştiren “Opel Compass” tasarımına seri üretim bir modelde hayat veriyor.
Yeni Grandland’deki tek aydınlatma yeniliği yeni ışıklı Opel “Şimşek” logosu ile kalmıyor. Sınıfında öncü Intelli-Lux Pixel HD Light da ilk kez bu otomobilde kullanılıyor. Sistem, bir ilk olarak 50.000’in üzerinde ayrı bileşenden oluşuyor ve ışığın yüksek çözünürlüklü olarak dağıtılmasını mümkün kılıyor. Bununla birlikte otomobilin ön kısmına grafik şeklinde yansıtılan yeni karşılama animasyonları da gelecekteki olası aydınlatma iyileştirmeleri hakkında bir ön izlenim veriyor.
Yeni Grandland’in arka tasarımında, Experimental’den esinlenen imza niteliğindeki pusula aydınlatması yer alıyor. Bu özelik, yeni Grandland’i merkezine ışıklı Opel yazısı entegre edilen ilk Opel seri üretim modeli yapıyor. Opel bunlara ek olarak tasarımda “Greenovation” yaklaşımını öne çıkararak, otomobil üretimini dünya kaynaklarını koruyacak şekilde gerçekleştiriyor. Bu kapsamda Grandland model adı artık krom harflerle değil bagaj kapağının ortasında kabartma olarak sunuluyor.
Dünya kaynaklarından tasarruf ederken karbon emisyonu üretmiyor
Yeni Opel Grandland’in iç tasarımı da cesur, yalın ve dünya kaynaklarını koruma açısından verimli şekilde tasarlandı. Gösterge panelinden kapılara doğru ilerleyen yatay çizgiler genişlik ve ferahlık hissini desteklerken, hafifçe sürücüye dönük olarak konumlandırılan 16 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik bilgi-eğlence ekranı ve yüksek orta konsol, modelin sportif karakterini yansıtıyor. Direksiyonun arkasında yer alan geniş, tamamen dijital gösterge ekranı ise sürücüye önemli bilgileri sunuyor. Diğer taraftan Intelli-HUD (Head-Up Display) sanal gösterge paneli, sürücülerin gözlerini yoldan ayırmadan sürüşten keyif almalarına katkıda bulunuyor. Pure Modu ise manuel ve otomatik olarak seçilebiliyor. Bu mod dijital gösterge ekranındaki içerikleri azaltırken, sanal gösterge paneli ve bilgi-eğlence ekranında görüntülenenleri minimum düzeye indirgiyor. Bu da dikkatin dağılmasını en aza indiriyor ve “Detoks” özelliğini en yalın formuyla hayata geçiriyor. Bununla birlikte Opel'in “Greenovation” yaklaşımına sadık kalınarak iç tasarımda kullanılan tüm kumaşlar ve tekstil malzemeleri yüzde 100 geri dönüştürülmüş materyallerden elde ediliyor.
Tüm bu yenilikçi yaklaşımların yanında yeni Grandland, Opel’in elektrifikasyon stratejisini devam ettiriyor. Aynı zamanda otomobil, özellikle elektrikli modeller için tasarlanan Stellantis STLA medya platformundan yararlanan ilk Opel modeli. Yeni mimari, 98 kWh kapasiteye ulaşan batarya kapasitesiyle birlikte yeni nesil elektrikli motoru ve ısı pompası gibi enerji tasarrufu sağlayan diğer özellikleri sayesinde yeni Opel Grandland Elektrik'in uzun menzilli sürüş yapmasına olanak tanıyor.Araç şarj edilmesi gerektiğinde batarya kapasitesinin yüzde 80 oranında ulaşabilmesi için ev dışı bir hızlı şarj istasyonunda yalnızca 26 dakika kalması yeterli oluyor. Yeni Grandland Elektrik böylelikle elektrikli mobiliteye yeni bir seviye getirirken Opel Experimental vizyonunu da hiçbir şeyden ödün vermeden dünya kaynaklarını koruma yönünde hayata geçiriyor.
Opel hakkında
Avrupa’nın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Opel, kapsamlı elektrikliye geçiş hamlesiyle CO2 emisyonlarının azaltılmasında öncü bir rol üstleniyor. Şirket 1862 yılında Almanya’nın Rüsselsheim kentinde Adam Opel tarafından kuruldu ve 1899 yılında otomobil üretimine başladı. Opel, Ocak 2021’de Groupe PSA ve FCA Group arasındaki birleşmeyle yeni sürdürülebilir ulaşım döneminin küresel lideri olarak kurulan Stellantis NV’nin bir parçası. Şirket, İngiliz kardeş marka Vauxhall ile birlikte dünya genelinde 60’ın üzerinde ülkede temsil ediliyor. Opel, sürdürülebilir bir başarı tesis etmek üzere müşterilerin gelecekteki ulaşım taleplerinin karşılanmasını sağlamak için elektrikliye geçiş stratejisini uyguluyor. 2024 yılında lansman yapılan tüm araçların elektrikli motor seçeneği de satışa sunuldu. Bu strateji, Opel’in sürdürülebilir kârlı, küresel ve elektrikli bir gelecek oluşturmak için uyguladığı PACE planının bir parçası.
Opel, dünyanın önde gelen otomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Stellantis tarafından sunulan marka portfoyünün bir parçasıdır. Stellantis (NYSE: STLA) hakkında daha fazla bilgi için www.stellantis.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla bilgi için: